قابلمه گرانیتی چیست و چه مزایا و معایبی دارد؟

قابلمه ماهان

قابلمه ماهان


گرانیتی اصطلاحی است که این روزها به پوششی جدید اطلاق می شود، می گویند: ظروف گرانیتی یا پوشش گرانیت. در واقع گرانیت نوعی پوشش برای ظروف پخت و پز است که مدتی است به بازار عرضه شده…

اگر آشپزی جزء وظایف یا علایق شما باشد حتما تجربه ی آشپزی در تفلون را داشته اید. ظروفی که به دلیل نچسب بودن و مصرف کم روغن محبوب شده اند. اما احتیاطی که هنگام هم زدن غذا یا الزام به استفاده از قاشق و کفگیر غیر فلزی و شستن با احتیاط ظروف تفلون لازم است، برای خیلی ها خوشایند نیست.

بعد از پوشش تفلون، پوشش سرامیکی وارد بازار شد که حتما خیلی از شما تجربه ی آشپزی در آن را هم دارید. پوششی که به مراتب سخت تر از تفلون است، در برابر سایش و ضربه ی کفگیر و قاشق فلزی دیر تر آسیب می بیند. این اتفاق سلامت و بهداشت پوشش سرامیکی را بسیار زیاد کرده است. اما موضوع مهم اینجاست که پوشش سرامیک با هر برندی بعد از مدتی استفاده، نچسبی خود را از دست می دهد و تنها مناسب طبخ غذاهایی چون خورش و آش می شود.

با این توضیحات و بررسی معایب و مزایای دو پوشش تفلون و سرامیک قطعا دلمان می خواهد در ظرفی آشپزی کنیم که مزایای هر دو را یک جا پوشش بدهد و معایب هر دو را به حداقل برساند. شاید بهترین گزینه برای برآورده کردن این خواسته ی ما پوشش گرانیت باشد.

ساختار قابلمه گرانیتی

بر خلاف مطلبی که برخی برای معرفی قابلمه یا تابه و دیگر ظروف گرانیتی مطرح می کنند، قابلمه گرانیتی هیچ ارتباطی با سنگ گرانیت ندارد. لازم است توضیح دهیم که گرانیت، نوعی سنگ در طبیعت است و تنها به دلیل ظاهر کشابهی که این پوشش با این سنگ دارد نام گرانیت برایش انتخاب شده و اظهارات برخی مغازه داران و تولیدکنندگان تنها جنبه ی تجاری دارد و اطلاعات کاملا غلطی را در اختیار مشتری می گذارند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید